Rabu, 13 Mac 2013

aku masih aku..dan aku masih sayang

Assalamualaikum.

segala galanya bermain diminda aku..

perit..sakit..
sedih..terluka..
masih terpahat.

aku masih rindu..aku masih ingat semua kenangan'
tidakkah kau ingat
tidak

kaw sudah lama lupakan semuanya
aq buntu
dan skali lagi
masih terluka..dan aku akan ulang..ulang....ulang perkataan TERLUKA

sbb kaw x rasa apa yg aq cube pendamkan
aq rindu kaw.
terlalu rindu
demi Allah..
aq terlalu rindu
sehingga di dalam solat
aku tersedu..
gagal mengalunkan Al fatihah dan doa Iftitah dengan sempurna
pada rakaat pertama

aku gagahkan juga.
hati aku yg lara..
perit
aq seprti mahu menghempap hati aku dengan batu yang besar
supaya menjadi nafas aq yang terakhir..dengan harapan
"tiada lagi kehidupan,,tiada lagi kesakitan"
fahamkan maksud aku?
"tubuh makin susut menunggu tarikh luput"
faham?
tidak?
biar aku terangkan dengan perkataan yg lebih menjelaskan
"BUNUH DIRI"
faham?
masih lagi tidak?
aq hilang kata-kata
kaw masih lagi hebat berdiri
tanpa aku
malah
semakin tegak berdiri
gagah.
hebat kaw jang..
ya,kau...kau hebat tanpa aku..
aku?
semakin lemah..lemah..dan lemah..
ya
tangisan slalu mengalunkan aq sebelum tertidur..
dan mata sembab selalu menemani aku tatkala pagi
hebat bukan.
hampir 2 bulan.
keadaan aq x berubah.
hebat x aku?
mampu hidup ditemani air mata...dan hati yg bekecai
kaw yg lunyaikan
sehingga menjadi
pecahan kaca
yg x mungkin bercantum semula
xkan.

biar aku perjelaskan..tipu aq tidak berharap
kaw yg terakhir buat aku jang.
ya aku xberharap tp aku mahu!..aku idamkan!..aku inginkan!
masih tidak faham?aq inginkan kaw bersama aku sehingga ke syurga
bimbing aku.
aq xmahu menyebut perkataan ni.
tapi perkara yg aq betul inginkan..
dan sentiasa diucapi dari bibir dlm setiap tangisan doa yg aku pohon
ialah
kaw nikahi aku
dan aku
menjadi yang halal buat kaw
seandai kaw tahu.

aq xmampu nak memandang anjang lagi.
aq x mampu memandang bayi kecil..
aq xmampu lagi nak memandang wanita yg bahagia disamping suaminya
kerana semua yang tertulis diatas aku harap.kaw yang lakukan.

masih kaw simpan hadiah harijadi kaw
frame gambar
tanya aq mengapa aku x cuci dan x letak gambar aq kedua2nya didlm frame tersebut
mengapa aku hanya letakkan satu sahaja gambar aku.

dan

mengapa aku letak gambar kaw
mendukung anak saudara kaw?

kerana satu ijal..
lupakah kaw?

aq slalu meminta bayi..
dan aku ingin skali kaw menatap gambar itu tatkala
kaw rindukan aku..
supaya kaw tunaikan janji kaw
untuk hidup bersama aku
dan zzuriat kaw.
ya.mungkin kaw ketawa membacanya.
ketahuila.bermakna segala yang kaw lafaskan pada aku,
bermakna wahai Mohd Sharizal.

aku seru nama kaw dengan penuh kerendah hati meminta,merayu serta bersujud kepada Allah..agar kaw rasa apa yg aku rasa.
dan jika Allah S.W.T izinkan.maka kaw rasa
rindu
tangisan
dan luka aku.
tapi rasanya
Allah masih merancang jalan untuk aku.
aq redha.

bersyukurla sayang..
Allah bagi kebahagian kat kaw..selepas kaw buang aku
aq menanggung kedukaan.
yang melampau
melihat kaw
mudah
berjumpa dengan yg lain
mengambil berat mereka lebih dri aku semasa  dulu..
jauh bezanya
ya.
aq xubah seperti sampah diperlakukan oleh kaw.
setiap kata cacian kaw masih terpahat dalam hati aku..
masih segar dalam ingatan
tapi
aq balut..denagn rasa sayang yang kaw beri.
tapi
aku mula rindu
dan aku harus menyakitkan hati aku semula.agar rasa rindu itu hilang
dengan cara
aku bukak twitter kaw
dan baca setiap kasih syg yg kaw berikan kpd org lain dgn mudah

dan dari situ aku tahu,
bagi kaw
aku tiada apa2.
bg kaw
aq xmembawa apa kenangan dalam hidup kaw.

Sharizal.
sehingga sekarang,
jujur aku katakan.
aku tolak lelaki yg ingin berdampingan dgn aku.
kerana.aku rasa berdosa
bersalah..kerana?
aku masih menganggap aku kepunyaan kaw.
aq takot kaw menganggap aku sudah lupa segala janji.
kita dahulu
aq masih berpegang

karana itu.
aq masih lagi bersendirian.
tidak ditemani oleh mana2 hati.
kerana masih menyayangimu Sharizal..
yayangku

seandainya kaw baca coretan ini

air mata aku telah lama membasahi setiap coretan dan pipiku.
aku terlalu menyayangi kaw.sehingga
aku
yang
 terluka


tasya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan